Skip to main content
Geen categorie

Terugkoppeling meedenksessie N284: nieuwe aansluiting de Sleutel tot kruising Raambrug

Geschreven door 9 april 2025No Comments

1 april 2025

Terugkoppeling meedenksessie N284: nieuwe aansluiting de Sleutel tot kruising Raambrug

Schetsontwerp nieuwe aansluiting de Sleutel tot kruising Raambrug

Op 1 april heeft de meedenksessie ‘N284 nieuwe aansluiting de Sleutel tot kruising Raambrug’ plaatsgevonden. Samen met de aanwezigen hebben we het ontwerp besproken. De aanwezigen hebben de mogelijkheid gekregen om opmerkingen te geven en vragen te stellen. Tijdens de meedenksessie hebben we verschillende wensen opgehaald en zijn de volgende hoofdpunten naar voren gekomen:

  1. De snelle doorfietsroute (aan de zuidkant) wordt gescheiden van de fietsende jeugd (aan de noord kant). Maar voor de jeugd, die niet goed om zich heen kijkt, is het gevaarlijk om door het centrum te rijden. Ondanks dat de kruising Raambrug hiermee wordt ontlast, verwachten bewoners aan de Raamloop dat de drukte aan de noordkant vervelend wordt.
  2. De kruisingen fietspad Raamloop-Postelweg en Raamloop-knikje bij de varkenshouderij zijn ook niet altijd overzichtelijk en veilig. De wens is om deze aansluitingen voor fietsers veiliger te maken.
  3. Er wordt geluidsoverlast ervaren bij de woningen aan de Raamloop 2 t/m 11 bij kruispunt Raambrug. Op het ene stuk N284 ligt asfalt en op het andere stuk weg, bij de Raamloop, liggen betonplaten met brede voegen ertussen. Dit laatste gedeelte wordt ervaren als luidruchtig zodra daar verkeer overheen rijdt.
  4. De fietsafwikkeling vanaf het industrie/bedrijventerrein; hoe gebeurt dit veilig en wordt dit gefaciliteerd? Mensen durven nu niet over de Hallenstraat, Ambachtsweg en Nijverheidsstraat naar de Industrieweg te fietsen. Mogelijke oplossing is op strategische punten een aansluiting van het snelfietspad naar het bedrijventerrein neer te leggen en de fietsstructuur op bedrijventerrein veiliger en beter fietsbaar te maken.
  5. Zowel voor fietsers als gemotoriseerd verkeer moeten de belastingen van de verkeersstromen op het onderliggende wegennet onderzocht worden. Dit om te bepalen of de maatregelen die project N284 door wil voeren, de verkeersproblemen niet verplaatst naar het onderliggend wegennet maar werkelijk voor het grootste deel oplost.
  6. De bereikbaarheid van bedrijven aan de Industrieweg wordt door de afsluiting van deze weg aan beide kanten beperkt. De wens is dat de bereikbaarheid van het bedrijventerrein voor gemotoriseerd verkeer goed en veilig blijft.
  7. Een veilige route voor exceptioneel transport, voor bijvoorbeeld HUBO en Metaalhandel, (verhoogde middenbermen en manoeuvreerruimte) graag expliciet ontwerpen.

Het projectteam N284 gaat nu aan de slag met de wensen en opmerkingen. Elke opmerking krijgt een reactie die kan bestaan uit een aanpassing van het plan, vastleggen voor gebruik voor een later moment in het project maar het kan ook een gemotiveerde afwijzing zijn of nog een andere vorm van reactie. Dit is maatwerk.

De reactie van het projectteam op de opgehaalde wensen en opmerkingen worden gedeeld tijdens het terugkoppelmoment per meedenksessie (datum volgt) en komen in mei ook op deze website te staan.  Eventuele persoonlijke opmerkingen bespreken wij individueel.

Mocht u vragen of opmerkingen hebben dan horen we dit graag. U kunt contact opnemen via N284@brabant.nl

Bekijk de schetsontwerpen per deelgebied